2 Feb 2019

ONFF-0448 Mastenbos

Call: ON/PH0A/p
QSO': 112

Date : 02-02-2019
Operators: Arno
Location : Kapellen



Het was een koude middag met afwisselend regen en droog weer. Temperatuur 3 a 4C en een zwaar bewolkte lucht.
De activatie heeft plaatsgevonden vanaf parking Mastenbos aan de Kalmthoutsesteenweg. Dit is dezelfde parking waar ON7GV en ON6IX vorige maand hun activatie hielden.
Ondanks het slechte weer waren er toch diverse bezoekers voor het Mastenbos op de parking.
Ik heb gebruik gemaakt van de aanwezige bomen om de antenne sloping op te hangen. Een touw over de tak van een boom en daar de antenne aan opgetakeld. De antenne was deze keer niet langs de parking opgehangen maar vanaf de parking het bos in, parallel aan de Kalmthoutsesteenweg.
Er zijn 112 Qso's gemaakt op 20, 40 en 80 mtr SSB.
Op enig moment kwam een oude heer zijn BMW parkeren om zijn teckel uit te laten in het bos. Nadat hij uit het zicht verdwenen was ging ik verder met Qso's maken. Toen ik op enig moment het bos in keek zag ik dat de oude heer het touw dat mijn antenne omhoog hield aan het losmaken was. Snel ging ik uit de auto naar de oude heer en vroeg hem wat hij aan het doen was. Hij vertelde dat hij alles kan gebruiken en dit touw/koord mee naar huis wilde nemen.
Toen ik vertelde dat het touw van mij was en er een antenne aan vastzat liet hij de boel los en ging met zijn teckel naar zijn auto en vertrok. Snel trok ik de antenne weer op hoogte om de laatste Qso's te maken.

Nadat de contacten stil vielen ben ik ingepakt en naar huis vertrokken.
 

No comments:

Post a Comment